














Pogoda
Kamera w Kudowie
Park Zdrojowy

,,ZROZUMIEĆ PRZESTRZEŃ”


W okresie od 14.09.2015r. – 11.12.2015r. w Zespole Szkół Publicznych im. J. P. II Szkole Podstawowej nr 2 w Kudowie- Zdroju realizowany był projekt ,,Zrozumieć przestrzeń” w ramach II edycji Programu „mPotęga” finansowany przez Fundację mBanku. Projekt miał na celu pokazanie uczniom z klas IV-VI w sposób bardziej ciekawy i przystępny, że matematyka to nauka, która ma zastosowanie w różnych dziedzinach naszego życia.
Pierwsze spotkanie organizacyjne z uczniami odbyło się 24 września 2015r. Miało ono na celu zapoznanie uczniów z zasadami realizacji projektu oraz rozbudzenie zainteresowania grami logicznymi. Podczas spotkania zbierano propozycje i opracowywano wspólnie z uczniami regulamin turnieju ,, Mistrz gier logicznych”.
Kolejne spotkanie odbyło się w dniu 8.10.2015r. Na zajęciach uczniowie poznali historię geodezyjnych technik budownictwa z wykorzystaniem kopuły geodezyjnej, zostali zapoznani z instrukcją wykonania kopuły. Chętni uczniowie podjęli się przygotowania prezentacji pt. ,,Co to jest kopuła geodezyjna?” podczas zajęć koła informatycznego. Prezentacja została przedstawiona na podsumowaniu projektu.
Podczas kolejnych zajęć uczniowie przygotowywali się do rozgrywek międzyklasowych ,,Myślę więc gram”. Celem spotkania było zapoznanie się uczniów z zasadami gry w grach logicznych Abalone i Blokus.
W listopadzie uczniowie, po udziale we wcześniejszych spotkaniach przygotowujących, przystąpili do rozgrywek klasowych. W trakcie rozgrywek wyłonieni zostali mistrzowie klas w grach logicznych, którzy reprezentowali swoją klasę podczas turnieju podsumowującego projekt. W czasie kolejnych spotkań uczestnicy projektu wykonywali poszczególne elementy kopuły geodezyjnej.
W dniu 5 grudnia 50 uczniów z klas IV- VI brało udział w zajęciach dla uczniów szkół podstawowych organizowanych przez Instytut Matematyczny Uniwersytetu Wrocławskiego. Uczestnicy wysłuchali wykładu komowego pt. ,,Namioty” następnie chętni uczniowie przystąpili do rozwiązywania zadań w oparciu o wiadomości przekazane podczas wykładu. Po wykładzie, w przerwie przed częścią zadaniową, uczniowie mieli możliwość obejrzeć wystawę prac przestrzennych.
W dniu 9 grudnia odbył się turniej podsumowujący projekt podczas którego wyłoniono mistrza szkoły w grach logicznych i wspólnie zbudowano kopułę.
Zajęcia w ramach projektu cieszyły się zainteresowaniem uczniów, umożliwiły poszerzenie wiedzy matematycznej w przystępny i ciekawy sposób oraz pokazały praktyczne możliwości jej zastosowania.
Szkolny koordynator projektu Bożena Paś